آخرین اخبار
کد مطلب: 73254
توليد 200 هزار کندو عسل در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1432

به گزارش سلام لردگان  صفدر نيازي در گفت‌وگو با فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختياري در پرورش زنبور عسل قابليت‌هاي بسياري دارد به گونه‌اي که در اين استان يکي از باکيفيت‌ترين عسل‌هاي دنيا توليد مي‌شود.

وي با بيان اينکه توليد زنبور عسل به سرمايه بالايي نياز ندارد، افزود: با اختصاص اعتبارات اندک به اين بخش مي‌توان در توسعه اشتغال‌زايي در استان گام مهمي برداشت.

نيازي ادامه داد: هر کلني طرح يکصد کندويي با جذب اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال ايجاد مي‌شود که بر اين اساس مي‌تواند يک شغل به وجود آورد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري به مزاياي توليد زنبور عسل اشاره کرد و گفت: توليد زنبور عسل نه تنها به سرمايه‌گذاري اوليه کمي نياز دارد بلکه همسو با محيط زيست است.

نيازي با بيان اينکه در سال گذشته 130 هزار کندو عسل در استان توليد شد، اظهار داشت: پيش‌بيني مي‎شود در سال جاري اين ميزان به 200 هزار کندو افزايش پيدا کند.

وي از سرشماري از کندوهاي زنبور عسل اين استان از اول تا ششم مهر ماه خبر داد و افزود: زنبورداران که آدرس و مشخصات محل استقرار کندوهاي خود را قبلاَ به مديريت جهاد کشاورزي شهرستان‌ها اعلام کرده‌اند توسط گروه‌هاي سرشماري مورد بازديد و شمارش قرار مي‌گيرند.

نيازي ادامه داد: تعداد 16 گروه در سراسر استان سرشماري از کندوهاي زنبور عسل را از شنبه به مدت يک هفته انجام خواهند داد.

وي مشخص کردن تعداد کندوهاي صنعتي و بومي استان، آمارگيري از کندوهاي مهاجر در استان و پرداخت تسهيلات بانکي به زنبورداران را از اهداف اين سرشماري دانست و گفت: اين آمارگيري مقدمه صدور دفترچه زنبورداري، ميزان توليد عسل و شناسايي شاغلين در بخش زنبورداري استان خواهد بود.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: سرشماري از کندوهاي زنبور عسل هرساله انجام مي‌گيرد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس